به نقل از کانون دفاع از حقوق زنان

سه شنبه بیست و سوم خرداد 1385

گزارشی و عکس از تجمع ۲۲خرداد ۱۳۸۵

 

 

 

 

گزارشی از تجمع  ۲۲خرداد ۱۳۸۵

امروز دوشنبه ۲۲خرداد ۱۳۸۵ در پاسخ به فراخوان نهادها ، تشکل ها و کانون های دفاع از حقوق زنان، زنان و مردان آزادی خواه در میدان هفت تیر همچون گذشته  در راستای مطالبات خود خواستار برابری حقوق زنان در تمامی عرصه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی شدند و نسبت به حقوق از دست رفته و یا تضعیف شده تجمع اعتراض آمیزی صورت گرفت.

در ساعت 4 بعدازظهر در ضلع غربی 7 تیر در فضای سبز میدان هر لحظه به تعداد زنان و مردان افزوده می شد در ابتدا جمعیت روی نیمکت ها و روی چمن ها نشستند و نیرهای انتظامی دورتادور محوطه را در احاطه کرده بود نیروهای انتظامی 2 یا 3 نفره در فضای سبز قدم می زدند و با لباس شخصی ها هماهنگی ایجاد می کردند کم کم زمان به ساعت 5 نزدیکتر می شد و جمعیت لحظه به لحظه زیادتر می شد و نیروهای انتظامی که دیگر تاب و توان دیدن جوانان معترض را نداشتند سعی در پراکنده کردن آنان  نمودند. جمعیت در اثر فشار نیرو انتظامی به خیابان رفتند و در وسط میدان انسجام خود را حفظ کردند و در راس ساعت 5 تراکت هایی با عناوین :( زن = مرد = انسان / ما حقوق برابر می خواهیم/ رفع تبعیض علیه زنان / نقض حقوق زنان = نقض حقوق بشر/ خشونت علیه زنان = خشونت علیه انسان/ آزادی و برابری حق مسلم هر انسانیست  ) از سوی فعالین حقوق زنان کانون دفاع از حقوق زنان و کودکان ایران و جامعه حمایت از زنان در بین جمعیت پخش شد که نیرهای انتظامی و لباس شخصی ها به سوی جمعیت حمله کردند و با متوسل شدن به زور  تراکت ها را از دست زنان می گرفتند و پاره می کردند .

نیروهای انتظامی با باتوم به جان جمعیت افتادند و روسری های دختران را می گرفتند و همراه خود می کشیدند و زنان و مردان شجاع با دیدن این صحنه ها یکصدا فریاد می زدند و آزادی آنان را طلب می کردند. 

دختری که برای چند لحظه موفق شده بود از دست آنان فرار کند زنان پلیس بدنبالش دویدند و موهای دختر را به طرز وحشیانه ای کشیدند و او را وادار به توقف کردند. جوانان و مردان برابری طلب، به این صحنه های دلخراش و رعب آور اعتراض می کردند و فریاد می زند مگر اینها زنان و خواهران ما نیستند چرا با  اونها اینطور برخورد می کنید مگه اونها چکار کردند مگه شما انسان نیستید؟ نیروهای انتظامی با باتوم به سینه  جوانان معترض کوبیدند و به اجبار  آنها را با خود می بردند .

در تمامی میدان هفت تیر به هر گوشه اش که نگاه می کردی جوانی، دختری یا پسری، زنی یا مردی کتک می خورد و جوانان را به زور روی آسفالت داغ  کشان کشان همراه خود می بردند  و  رعب و وحشتی بی سابقه در مردم ایجاد کردند.

در این میان حضور زنان پلیس که وحشیانه به جان دختران افتاده بودند بیشتر از هر صحنه ای تاسف انگیز و ملال آور بود که بیرحمانه زنان را زیر مشت و لگد و باتوم می گرفتند و حتی عابرانی که از هیچ کجا خبر نداشتند و عابری بودند مورد ضرب و شتم پلیس قرار گرفتند.

تمامی مغازه های میدان هفت تیر بسته شد و  مغازداران کرکره ها را پایین کشیدند ،  زنان پلیس حتی به مغازه هاحمله می کرد و مغازه داران را تهدید می کردند که کسی را درون مغازه ها پناه ندهند .

بسیاری از زنان و مردان را در این تجمع دستگیرشدندو ماشین های نیروی انتظامی در تمامی دور میدان مستقر بودند و تعداد زیادی از جوانان آزادیخواه را دستگیر کردند و  به همراه خود بردند.

سرانجام تجمع در ساعت شش و نیم به پایان رسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد